יום שני, 29 ביוני 2009

ילדים בישראל יוצרים משחקי מחשב לימודיים ונהנים מזה. פעם שנייה

בחטיבת הביניים ע"ש מיכאל דורות בראשון לציון נערך בסוף השנה (בחודש יוני 2009) כנס סיכום מסלול משחקי מחשב. כן, כן, זהו הפרויקט השני בארץ שבו למדו ילדים בכתת בית ספר את אמנות הפיתוח והיצירה של משחקי מחשב. (הפרויקט הראשון הוא כמובן הפרויקט של ארגון שיט"ה מקרן קרב). היו אלה ילדים מחוננים, תלמידי כתה ח', שיעל חקושריאן, בוגרת המסלול למשחקולוגיה במכללת בית ברל, הדריכה אותם. במהלך השנה למדו הילדים על התיאוריה שביצירת משחק מעניין ומאתגר, וכמובן שהתנסו בפועל בפיתוח משחקים. מצורפת כתבה באתר GAMER של NANA שראיינה שניים מילדי התוכנית.

הדומה שבין שתי התוכניות הללו: "מפתחים צעירים" של ארגון שיט"ה וזו שבחטיבת הביניים מיכאל דורות, הוא שבשתי התוכניות לומדים הילדים על האמנות והרקע שמאחורי משחק המחשב, ועל דרכים להכניס בו עניין ואתגר. השונה הוא שהתוכנית של שיט"ה מיועדת כרגע לתלמידי הכיתות הנמוכות, בעוד התוכנית השנייה נערכה עם תלמידי כתה ח'. הדבר יכול להביא לתוצאות אחרות והתעסקות בנושאים אחרים. הבדל נוסף הוא בתוכנה שאיתה עובדים הילדים. בתוכנית מפתחים צעירים עבדו במגוון של תוכנות ומנועים: החל מתוכניות האופיס ועד לGame Maker, Role Playing Game maker, וגם בScratch (התוכנה שגם אני ממליץ עליה בעצמי כדי ללמד את עקרונות התיכנות לילדים). בתוכנית של חטיבת הביניים בראשון לציון עבדו עם Game Maker.

הדברים שאמרתי לא מורידים מערכה של אף תוכנית! חשוב לי לציין כי אני מברך כל תוכנית שכזו שתצא לפועל ותסייע בהבאת עולם פיתוח משחקי המחשב אל הילדים של היום. אין לי ספק שהילדים נהנים ולומדים מחוויה שכזו הרבה יותר מסתם לפתח משחק. אני מאמין שהם לומדים לפתח אהבה ותשוקה לדבר שמעניין אותם, ומוכנים להשקיע בו ולהתמיד בו, וזה כשלעצמו דבר מאד לא מובן מאליו בעידן המידע שלנו.






Bookmark and Share

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה