יום שישי, 8 ביוני 2012

"הבנת הנקרא, חיפוש מידע ואוריינות מידע הן שלוש המיומנויות החשובות ביותר לילדי העתיד"


בקבוצה מעניינת בfacebook, שנקראת ניהול תוכן דיגיטלי, צומחת לה בשקט קהילה של אנשי חינוך שמבינים כי לטכנולוגיה יש כוחות ויש השפעה רבה שאין להתעלם ממנה על חיינו ועל חיי ילדנו.

הסרטון הזה עורר דיון עמוק ומעניין בקבוצה. אינני מסכים עם האמרה שאין צורך במורה עצמו כדי לקיים למידה, אבל אני מסכים כי המורים של היום מעכבים את הלמידה בעצם זה שאינם משחררים את הרסן המשמעתי וחוסר הטמעת הטכנולוגיה בכתה.

"הבנת הנקרא, חיפוש מידע ואוריינות מידע הן שלוש מיומנויות נדרשות לילדי העתיד", כך טוען פרופסור מיטרה לקראת סוף הסרטון. אני מסכים עם כל מילה. בעידן המידע המורה אינו בעל הידע, משום שהמידע פתוח ופרוץ לכל. המיומנות החשובה היא היכולת לשלוף את המידע החשוב לך באופן המהיר ביותר והמדויק ביותר. לשם כך צריך לדעת לקרוא, לחפש מידע ולברר את מהימנות המידע.

בהצלחה לכולנו בעבודה שעוד לפנינו בלימוד הדור הצעיר את המיומנויות הללו, ובהכנת המערכת לשינוי הקרב וההכרחי.